مرده ای میان زندگان

کسى که منکَر را با قلب و دست و زبانش انکار نکند، مرده ‏اى است میان زندگان امیرالمؤمنین علیه السلام

مرده ای میان زندگان

کسى که منکَر را با قلب و دست و زبانش انکار نکند، مرده ‏اى است میان زندگان امیرالمؤمنین علیه السلام

خاطره یک عزیز آشنا

يكشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۲، ۰۳:۳۰ ب.ظ

این خاطره یک عزیز آشناست که به صورت خصوصی گذاشته بودند. گفتم شما هم بهره مند شوید.

«سلام. ظهر یک روز تابستان توی کتابخونه مسجد نشسته بودم که سر و کله یک نوار فروش پیدا شد. اول فکر کردم یه ماشین رهگذره که راننده صدای ضبطش رو زیاد کرده اما هم صدای ضبط خیلی بلندتر از ماشین بود هم خبری از رفتن نبود. به ترکی یه آهنگی رو میخوند. از محتوای آهنگ سر در نمی آوردم اما صدای آهنگ با صدای اذان موذن زاده قاطی شده بود. با خودم فکر می کردم که حرفی بزنم یا صبر کنم. بالاخره دلم را به دریا زدم. در کتابخانه را که باز کردم فروشنده که دنبال مشتری بود صدای در را دنبال کرد و در یک لحظه چشم تو چشم شدیم. با دستم به بالا اشاره کردم. اول متوجه منظورم نشد. اما بالا را که نگاه کرد، لبخندی زد و صدای نوارش رو بست. حالا دیگه موذن زاده به وضوح به رسالت پیامبر شهادت میداد.
احساس خوبی دارم از اینکه بی تفاوت نبودم و از اینکه چراغ دل آن دوره گرد هم روشن بود. فقط باید روش امر به معروف و نهی از منکر را یاد گرفت. مبتدی هستم اما آن را ترک نخواهم کرد.» 

  • امیرحسین حاجی زاده

امر به معروف و نهی از منکر

نظرات  (۴)

  • چلچله مهاجر
  • سلام 
    پیر بشی الهی جوون . 
    جالب و بجا بود . بی تفاوتی مثل جزام فراگیر شده است . 
    امیدوارم با قوانینی مثل قانون شهروندی قضیه بالکل حل بشه !!!
    چشم انتظار قانون شهروندی هم هستیم . 
    آخر و عاقبت چه اتفاقاتی خواهد افتاد مثل روز روشن است . 
    علی یارمون 
    سلام روش جالبی بود برای امر به معروف ،
    شاید حتی گاهی اوقات اشاره دست هم نیاز نباشد ، همان نگاه متفکرانه یا هر نوع نگاه دیگری میتواند راه حلی مناسب برای این کار باشد. 

    یاعلی 
    پاسخ:
    سلام
    امید است نگاه متفکرانه ما را به تفکر برساند!
  • امیرحسین-زاویه
  • با سلام --

    حلقوم هارا میتوان برید اما فریادهارا هرگز , فریادی که از حلقوم بریده برمی آید , جاودانه می ماند (( سیدمرتضی)) 

    خیلی خوبه که مسائل توجه دارید امیدوارم سال خوب و پربرکتی داشته باشید سال نو تون مبارک .. شدیدا التماس دعا دارم -- یاحق 

     
    پاسخ:
    سال نوی شما هم مبارک!
    خبریه؟ اگه خبری نیست التماس دعاهای شدیدت رو نگه دار برای روز مبادا!
  • علی اکبر قلیچ خانی
  • نوشتار خوبی داشته  قلم اش خوب دویده موفق باشد شما هم
    پاسخ:
    ممنون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی