قانون عفاف و حجاب
بحث در مورد هر کدوم از نظرات سرور گرامی استاد قلیچ خانی یک پست جداگانه ای رو میطلبه. لکن قصور از من است که این فضا رو فراهم نمیکنم.
در یکی از پستها آقای قلیچ خانی فرمودند:
«1. بنده معتقدم که هر کس بایستی کارش را به درستی
انجام دهد. بعد از سی و خورده ای سال که از انقلاب و قرن ها از اسلام میگذرد نمی
شود متدینین یک قانون درست در خصوص پوشش بگذارند و همه بدانند که قانون است و باید
رعایت کنند و چرا نمی کنند ؟ در مورد ماشین و ترافیک هزار تا قانون و مجری داریم ولی
در مورد قوانین اسلام که مشخصا هم عنوان شده نداریم و کسی هم دنبالش نیست اگر امر به
معروف می خواهیم به حجاب کنیم بایستی یقه سفید قانونگذار را گرفت که چرا چنین
نمی کند چرا به اندازه یک خط حدود پوشش را قانون نمی کند الان که همه
مجلس مسلمانان مدعی و ولایت مدارند.مثل موسی(ع) بایستی رفت کار را از ریشه درست
کرد از روی دلسوزی می گویم و گرنه هر کس قبر خودش را دارد.
2. مهم در
امر به معروف نتیجه آن است فرموده اند اگر می بینی نتیجه اصلاحی ندارد نکن. چرا ؟
چون حیا مهم است که نباید از بین نرود و منکر جری نشود. بنا نیست ....»
در مورد فرمایش اولشون ارجاعتون میدم به لینک زیر
http://www.jahannews.com/vdccsiqs02bqse8.ala2.html
مشکل اینجاست که قوانین اجرا نمیشود. ایرادی که فقط گریبان مقوله امر به معروف را نگرفته است.
در مورد نکته دومشون هم ارجاعتون میدم به فرموده ای از آقا:
- ۹۲/۰۸/۱۰
سلام :
1-ممنونم که جواب دادی و کار خوبی هم نکردی با این که من مهندسم و استاد نیستم مقام استادی ام دادی. ما دوستان همیم.
2- من جواب این عتاب ها را که به تو گفتم می دانم منظورم به چالش کشیدن فکری تو برای پاسخ دادن با زبان خودت هست.
3- کی شما دیپلم گرفتی؟ وقتی بابای محترم تان تو را به مدرسه نوشت و مدیریتت کرد مادر عزیزتان خانه پرمحبتی برای پیشرفت شما ایجاد کرد و شما هم اراده کردی که بخوانی مجموعه هدف گذاری و راهبرد و مورد هدف باید مشخص و به هم بیاید . باید همه با هم باشند. قانون علاوه بر املاء اش مجری و ناظر هم می خواهدبه چه نیتی ؟ برای آن که جامعه به سمت هدف پیش رود. یکی از این المان ها ناقص است برادر، باید سراغ آن رفت بنا نیست همه حرف بزنندو بنویسند آن که مجری است کیست؟ چرا انجام نمی دهد. لایه های مختلف را باید شناسایی آسیب و اصلاح و پیشرفتش نمایی تا به هدف برسیم. من مخالف امر به معروف نیستم فرق من با شما در انتخاب نفر مورد امر و نهی است .شما سراغ حلقه آخر رفته ای که من گله مندت شدم وگرنه و اخر دعوانا الحمدلله رب العالمین