مرده ای میان زندگان

کسى که منکَر را با قلب و دست و زبانش انکار نکند، مرده ‏اى است میان زندگان امیرالمؤمنین علیه السلام

مرده ای میان زندگان

کسى که منکَر را با قلب و دست و زبانش انکار نکند، مرده ‏اى است میان زندگان امیرالمؤمنین علیه السلام

قانون عفاف و حجاب

جمعه, ۱۰ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۵۱ ب.ظ

بحث در مورد هر کدوم از نظرات سرور گرامی استاد قلیچ خانی یک پست جداگانه ای رو میطلبه. لکن قصور از من است که این فضا رو فراهم نمیکنم.

در یکی از پستها آقای قلیچ خانی فرمودند:

«1.  بنده معتقدم که هر کس بایستی کارش را به درستی انجام دهد. بعد از سی و خورده ای سال که از انقلاب و قرن ها از اسلام میگذرد نمی شود متدینین یک قانون درست در خصوص پوشش بگذارند و همه بدانند که قانون است و باید رعایت کنند و چرا نمی کنند ؟ در مورد ماشین و ترافیک هزار تا قانون و مجری داریم  ولی در مورد قوانین اسلام که مشخصا هم عنوان شده نداریم و کسی هم دنبالش نیست اگر امر به معروف می خواهیم به حجاب کنیم بایستی یقه سفید قانونگذار را گرفت که چرا چنین نمی کند  چرا به اندازه یک خط حدود پوشش را قانون نمی کند الان که همه مجلس مسلمانان مدعی و ولایت مدارند.مثل موسی(ع) بایستی رفت کار را از ریشه درست کرد  از روی دلسوزی می گویم و گرنه هر کس قبر خودش را دارد.  
2.  مهم در امر به معروف نتیجه آن است فرموده اند اگر می بینی نتیجه اصلاحی ندارد نکن. چرا ؟ چون حیا مهم است که نباید از بین نرود و منکر جری نشود. بنا نیست ....»

در مورد فرمایش اولشون ارجاعتون میدم به لینک زیر

http://www.jahannews.com/vdccsiqs02bqse8.ala2.html

مشکل اینجاست که قوانین اجرا نمیشود. ایرادی که فقط گریبان مقوله امر به معروف را نگرفته است.

در مورد نکته دومشون هم ارجاعتون میدم به فرموده ای از آقا:

http://faslehayaa.blog.ir/post/%D8%AC%D8%B2%D9%88%D9%87%C2%AD%DB%8C-%D9%88%D8%A7%D8%AC%D8%A8-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B4-%D8%B4%D8%AF%D9%87

  • امیرحسین حاجی زاده

نظرات  (۲)

  • علی اکبر قلیچ خانی
  • سلام :
    1-ممنونم که جواب دادی و کار خوبی هم نکردی با این که من مهندسم و استاد نیستم مقام استادی ام دادی. ما دوستان همیم.
    2- من جواب این عتاب ها را که به تو گفتم می دانم منظورم به چالش کشیدن فکری تو برای پاسخ دادن با زبان خودت هست.
    3- کی شما دیپلم گرفتی؟ وقتی بابای محترم تان تو را به مدرسه نوشت و مدیریتت کرد مادر عزیزتان خانه پرمحبتی برای پیشرفت شما ایجاد کرد و شما هم اراده کردی که بخوانی مجموعه هدف گذاری و راهبرد و مورد هدف باید مشخص و به هم بیاید . باید همه با هم باشند. قانون علاوه بر املاء اش مجری و ناظر هم می خواهدبه چه نیتی ؟ برای آن که جامعه به سمت هدف پیش رود. یکی از این المان ها ناقص است برادر، باید سراغ آن رفت بنا نیست همه حرف بزنندو بنویسند آن که مجری است کیست؟ چرا انجام نمی دهد. لایه های مختلف را باید شناسایی آسیب و اصلاح و پیشرفتش نمایی تا به هدف برسیم. من مخالف امر به معروف نیستم فرق من با شما در  انتخاب نفر مورد امر و نهی است .شما سراغ حلقه آخر رفته ای که من گله مندت شدم وگرنه و اخر دعوانا الحمدلله رب العالمین

    پاسخ:
    «من مخالف امر به معروف نیستم فرق من با شما در  انتخاب نفر مورد امر و نهی است .شما سراغ حلقه آخر رفته ای که من گله مندت شدم »
    فرقی نیست
    به این نتیجه رسیده بودم
    واقعا حلقه ی آخر بود
    ممنون
    با سلام 

    متاسفانه از آنجایی که ما ایرانیها عادت کردیم که از کاه کوه بسازیم یا اینکه میایم ابرو رو درست کنیم میزنیم چشم رو کور میکنیم ... مسئله های امر به معروف و نهی از منکر هم مخصوصا در شاخه حجاب و عفاف تبدیل شد به یه مشکل اجتماعی متاسفانه باید گفت مشکل اصلی هم از جانب بچه های حزب الله و مسجدی است شاید بجای کناره گیری از کف جامعه بهتر بود به استقبال مشکلات میرفتیم و مقابله میکردیم ؛ ای کاش بجای اینکه انقد همایش برای متفکرین بگیریم یکمی هم کتاب هاشون رو مطالعه میکردیم و در سطح دانشگاه تدریس میشد متفکرینی مانند شهید مطهری که واقعا موجب بدبختی ماست که کتاب این شهید نسبت به کتابهای افرادی مثل صادق هدایت که فقط از مرگ و بدبختی حرف میزنه مظلوم واقع شده و توجهی نمیشود
    ببخشید پرحرفی کردم یاعلی
    پاسخ:
    سلام برادر
    حق با شماست
    باید به جای کناره گیری، افتاد وسط میدون و کار کرد
    جنگ جنگ اراده هاست!
    ممنون که خوندیم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی