مرده ای میان زندگان

کسى که منکَر را با قلب و دست و زبانش انکار نکند، مرده ‏اى است میان زندگان امیرالمؤمنین علیه السلام

مرده ای میان زندگان

کسى که منکَر را با قلب و دست و زبانش انکار نکند، مرده ‏اى است میان زندگان امیرالمؤمنین علیه السلام

لمس شدگی!

يكشنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۲، ۰۳:۰۰ ب.ظ

بحث حضور جناب آقای وزیر کشور در مسجد و منزل تعدادی از خانواده های شهدای محل، بعضی اذهان را درگیر حضور ایشان و متن و حواشی آن کرد. نمی­خواهم در مورد چگونگی برگزاری این مراسم صحبت کنم. دوستان می توانند برای اطلاع از کیفیت مراسم به این لینک مراجعه کنند. ضمناً نمی­خواهم زحماتی را که تمامی دوستان (از جمله خود بنده!) برای برگزاری این مراسم کشیدند زیر سؤال ببرم. ولی از ذکر سه نکته نمی­توانم صرف نظر کنم:

نکته یک. بعید می­دانم که عزیزان کتاب داستان سیستان آقای امیرخانی را نخوانده باشند. اگر هم کسی نخوانده است اکیداً توصیه می­کنم این کتاب را مطالعه کند. آقای امیرخانی در این کتاب به حواشی سفر مقام معظم رهبری به سیستان و بلوچستان در سال(حدس می­زنم) 81 پرداخته است. از نکات جالب این سفر (و البته سایر سفرهای ایشان) حضور سرزده شان در منازل شهداست. حضوری که بعید می­دانم کسی فیلم یا عکسی از آن دیده باشد. بله معدود مواردی است که به دلیل خاصی حتی در صداوسیما به آن پرداخته شده. مثل دیدارشان با خانواده ی شهدای هسته ای که رسانه ای کردن آن در این برهه مورد نیاز بود. این را بگذاریم کنار حرکت جناب آقای رئیس جمهور و کابینه شان در دیدار با خانواده های شهدا. فتأمل.

نکته دو. ما باید چه می کردیم؟ به عبارت اصح بزرگان مسجد باید چه می­کردند؟

از عزیزی شنیدم که امام جماعت به شدت با حضور ایشان در مسجد مخالف بوده اند. البته فهم این مخالفت از مشی گذشته ایشان و سخنرانی شان در فردای مراسم در مسجد نیز قابل فهم بود. البته علی الظاهر ایشان در جلسه هیئت امنا قبل از این مراسم، همگان را نسبت به دلایل مخالفتشان توجیه کرده بودند. اما سؤال اینجاست: چرا آقایان هیئت امنا که می­دانستند این برنامه یک مانور تبلیغاتی بیش نبوده است در چنین فضایی بازیگر شدند؟

یکی از رفقا در وبلاگش تک جمله­ای در این رابطه نوشت که مواظب باشید بازیچه نشویم. خطاب به این دوست و سایر دوستان بگویم که تا وقتی در چنین موارد ساده ای بزرگان ما بازی می خورند، از مسجدیان ما انتظاری نیست. رونوشت به کسانی که علناً رأی به کاندیدای منتخب در انتخابات ریاست جمهوری را اشتباه مؤمنین مسجد می­دانستند.

نکته سوم و آخر. روشن کردن اذهان مؤمنین مسجدی و غیر مسجدی به چه شکل و برعهده­ی چه کسی است؟

خدا حاج آقای مسجد را خیر دهد. تنها کسی که بدون هیچ واهمه ای از ملاحظات باجا و بی جا اصل مطلب را در پشت تریبون مسجد بیان کرد ایشان بود. انقلابی عمل کرد. نه مثل تعدادی از دوستان محافظه کار.

شب قبل از مراسم که تازه این خبر به ما رسید و بنده با تعجب گفتم «وزیر کشور قراره بیاد؟» یکی از آقایان عضو هیئت امنا بلافاصله و به شکلی که فضا را برای هر گونه سؤالی ببندد فرمود «مگه چیه وزیر قراره بیاد دیگه!!»

یک چیز را هم اگر نگویم میترکم! این یک نکته را خطاب به جوانان مسجد و بسیج می گویم. چقدر نسبت به مسائل سیاسی لمس شدیم! نه یک نفر بلکه تعدادی از مسئولین رده بالای کشور می آیند بیخ گوش ما، مانور تبلیغاتی میدهند و از اسم مسجد و شهدای محله ما استفاده ابزاری میکنند و یک نفر نمی پرسد چرا باید چنین اتفاقی رخ دهد؟

جواب یک کلام است: به نفع مان است که دغدغه مان را نسبت به رویدادهای اطرافمان بکشیم.

کسى که منکَر را با قلب و دست و زبانش انکار نکند، مرده ‏اى است میان زندگان

امیرالمؤمنین علیه السلام

  • امیرحسین حاجی زاده

نظرات  (۸)

سلام.بزرگترین آفت برای دانشجوی انقلابی، بازیچه سیاست مداران شدن است.خوشحالم که می بینم روحیه استقلال فکری در شما دوست عزیز هنوز پابرجاست.
موفق باشی.
سلام دوست عزیز.وبلاگ خوب و قشنگی داری.یه پیشنهادی دارم برات.میخوای یه سایت قشنگ و شخصی برا خودت داشته باشی؟
با هزینه ی خیلی خیلی اندک برات یه سایت درست میکنم.(فقط برا جمع کردن شهریه ام).هاستش از من.شما فقط هزینه دامنه + طراحی رو پرداخت میکنین.خودتو بذار جای من.فقط فقط 30 هزار تومن.هم تو صاحب یه سایت خوشگل میشی و هم کمکی برا پرداخت کردن شهریه ام میکنی.راستی چت روم هم میفروشیم با قیمت خیلی کم.منتظرتم.یا علی
  • یه دوست شریفی!
  • سلام
    چند نکته به ذهنم می رسه
    1- ازاینکه یک یا چند وزیر بیایند و در مسجد محلات حضوریابند و به خانوادهشهدا سر بزنند باید استقبال کرد در عین اینکه باید جلوی مانور تبلیغاتی را گرفت!
    2- در نکته بالا جایگاه وزیر جمهوری اسلامی نهفته است، بالاخره وزیر نظام است!
    3- جایی که رسانه ها میایند، نه تنها برای ما تهدید نباید باشد، بلکه فرصت است. مثلا من اگر جای بچه محل های شما بودم، یه شب تا صبح، با یه رل کاغذ و سه تا ماژیک تمام در و دیوار مسجد رو پر می کردیم با شعارهای مرگ بر امریکا و انرژی هسته ای صنعتی حق مسلم ماست و ....، یه تعدادی هم می ذاشتیم برا اینکه جلو رسانه ها بچه ها رو دست بالا بگیرند!
    حالا چند تا خاصیت داره:
    1- این فضا رو خود وزیر اثر داره، خیلی زیاد
    2- یا نباید پوشش رسانه ای بدن و مانور تبلیغاتی هوا میشه یا میدن که تو این خبر حاشیه مهم تر از اصل میشه یا برخورد می کنن با بچه ها که اصلا عالی میشه!!!
    3-تازه برای دیدار با خانواده شهدا، اوناییشون که پایه بودن خودشون رو برای این کار توجیح می کردیم، اونایی هم که پایه نبودن، با وزیر به عنوان همراه وزیر باهاشون می رفتیم تو خونه کارمون رو می کردیم
    هر تهدیدی رو باید به فرصت تبدیل کرد
    یاعلی
    پاسخ:
    ممنون از نظرتون
    والله اونقدر وقت کم بود که نفمیدیم چی شد
    ضمناً آقایان بزرگان از ما نظر نخواستند
    دأبشان هم بر نظرخواهی نیست
    متأسفانه
    این هم همینجا بگویم
    دوستان میخواهند سایت و پرتال بزنن. میلیونی هم میخوان خرج کنن. با اخم و تَخم بهشون عرض کردم که آقا بیاید اهدافتون رو مکتوب کنید ببینیم حرف حسابتون چیه. بزن در رویی شده کارها. کار کارشناسی و مبنایی شده عامل تمسخر آقایون.
    استدلالمون هم شده که این همه خرج بیخود میشه و این هم رویش.
    ببخشید
  • امید زکی زاده
  • درود بر صدام یزید کافر!
    به نظرم این بندگان خدا دارن کار خودشون رو می کنن... این تیپ تشریفات توی همه دولت ها بوده...نمی شه با کفش و دمپایی افتاد به جونشون که...
    اومدن و رفتن...عکسشون رو هم گرفتن...
    می خوایم بگیم چی؟ مثلا چرا اومدین به شهدای محل ما سر زدین؟
    فقط نباید ذوق زده شد...
    پاسخ:
    میتونیم کنسلش کنیم
    یا مثلاً برای تشریفات اقدامی نکنیم
    یا هزاران یای دیگر که تعدادیش را هم دوشت شریفی مون گفتن
    یاعلی
    فکر میکنم نظرات نظر دهنده ها خوانندنی تر است 
    در این فضایی که عده ای هدف بنیان کنی ارزش ها را دارند باید استقبال کرد

    پاسخ:
    ممنون که میخوانیدم
  • چلچله مهاجر
  • سلام 
    از عکس العمل این وبلاگ وزین بسیار خوشال هستم . 
    شاید معدود افرادی هستید(خیلی دقت کنید که معدود افراد هستید!!) که عکس العمل نشان دادند . 
    حقیر از جمله افرادی بودند که با شنیدن خبر آمدن وزیر کشور خوشحال شدم و از طرفی بسیار احساس تکلیف کردم . 
    برای چه احساس تکلیف ! اعتقاد داشتم و دارم که تصمیمات تصمیم گیران برآیند عوامل زیادی از جمله محیط پیرامونی آنها است . 
    حکایت افتادن پر کاه در این طرف اقیانوس آرام و تاثیرگذاری در آن طرف اقیانوس است .
    این بندگان خدا که از سنگ و چوب نیستند ، انسانهایی هستند تاثیر پذیر از محیط پیرامونی ، حالا این محیط پیرامون هر چه بیشتر از توده مردم باشد ناخودآگاه منتج به تصمیمات مردمی می شود . 
    حال این جماعت که از چین وارد نشده اند ، معتقدین به اسلام ، نظام ، انقلاب و . . . می باشند ، پس می بایست از هر عاملی برای تاثیرگذاری استفاده می کردیم . 
    البته که نگاه دوستانمان و هم محلیهایمان به ایشان بیشتر به شکل گونی اسکناس کاغذی یا چیزی شبیه آن بوده است . 

    امیرالمومنین علی علیه السلام چند سال خانه نشین بودند ؟ چرا ؟ 
    عزیزم ما جزء معدودات هستیم . معدودات . . . حالا حالا ها باید بشنویم و استقامت کنیم ، البته نه در خانه هنگام نوشیدن چای و روبروی مانیتور رایانه مان بلکه وسط میدان عزیزم . 
    وسط میدان . 
    وسط معرکه چیز دیگری خیر می کنند. 
    حقیر از فضای بحث و تبادل نظر در این موارد به شدت استقبال می کنم . 
    والعاقبه للمتقین 

       
    پاسخ:
    لایک!
  • محمد تقی عسکری رکن آبادی
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

    ببخشید میخوام یکم بد دهنی کنم

    ******* *** ***** ** **** ** برای رفت و آمد یک وزیر که **** *** ****** **** **** ** *** میام دیوار خونه ی ما رو رنگ می کنن و کوچه ها ی اطراف مسجد و تمیز می کنن و ...

    *** ******* شما تا قبل از اومدن این بابا احساس تکلیف نمیکردین به محل برسین *** ** ** *** ** *** * ** *** *** ** ***** این همه خانواده ی کم درآمد تو محل هست برین به اونا کمک کنین به جای اینکه دیوار خونه ی ما رو رنگ کنین که وزیر دیوار کثیف نبینه

    امیر حسین ببخشید

    پاسخ:
    شرمنده!
    اگرچه صاحب دردید ولی مجبور به سانسور شدم
    تکبییییییر

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی